Beste klanten,

Thuiswerken is met het coronavirus een noodzakelijk issue geworden. Zeker na de oproep van de minister-president gisteren. Dat heeft grote gevolgen voor uw organisatie en wij staan klaar om u daar mee te helpen.

We hebben onze diensten in twee fasen onderverdeeld die we in principe ook in die prioriteit afhandelen. Hieronder leest u wat u van ons mag verwachten.

Thuiswerken mogelijk maken

We krijgen nu begrijpelijkerwijs zeer veel aanvragen om thuiswerken mogelijk te maken. Veel klanten hebben die mogelijkheid al eerder gecreëerd en die kunnen nu direct schakelen. Voor anderen staat ons crisisteam klaar om u zo goed als mogelijk te helpen. We hebben daarvoor verschillende scenario’s ontwikkeld waarop we nu handelen. Laat ons zo snel mogelijk weten als u iets van ons wilt. De wachttijden kunnen oplopen.

Samenwerken op afstand

Als veel of alle mensen thuiswerken zal blijken dat overleg op afstand lastiger is. In deze fase maken we het voor onze klanten mogelijk om op afstand te vergaderen via Teams van Office 365. U krijgt dan een beeldverbinding met uw medewerkers thuis; dit kan 1:1 maar ook vergaderen op afstand is mogelijk. Idem voor samenwerken in dezelfde documenten en chatoverleg. Loopt u tegen andere problemen aan, bel ons dan voor overleg.

Maatregelen Bol ICT

Alle systeembeheerwerkzaamheden op locatie worden tot nadere order op afstand uitgevoerd. In geval van calamiteit zijn we beschikbaar om u op locatie te helpen.

Zelf hebben we ondertussen ook onze maatregelen aangescherpt. Veel mensen van ons kunnen thuiswerken en gaan dit ook doen. De overgebleven medewerkers krijgen ieder een apart kantoor, zodat de kans op besmetting geminimaliseerd wordt. We blijven gewoon bereikbaar voor op de u bekende telefoonnummers. Zorg dat de thuiswerkers beschikken over ons telefoonnummer van de servicedesk: 050-2111333.

Gaat u er maar vanuit dat de scholen volgende week wel eens gesloten kunnen zijn. Dat kan gevolgen hebben voor de aanwezigheid van uw medewerkers op de zaak. Maak goede afspraken met uw medewerkers, zodat u op dat scenario kunt handelen. Iedere thuissituatie is immers anders.

Ons advies: blijf kalm maar handel doeltreffend.

Henk Bol

Met hartelijke groet,

Henk Bol

Directeur Bol ICT

Waarom Bol ICT?

  • Heldere taal en dienstverlening
  • Inventieve oplossingen
  • Betrokken bij uw organisatie
  • We voelen ons verantwoordelijk
Direct contact